Alla inlägg under oktober 2011

Av Linn - 22 oktober 2011 02:09


Klickade hem lite grejer från H&M's webbshop nu när de har rea,

blev detta;


Superfina röda tumvantar att ha till vardags

Benvärmare

Tygkorg

Badrumsmatta

Gult linne

Jeans shorts

Kort hängsel-kjol i jeanstyg

Svart vardagsklänning

Blåprickig sommarklänning


Alltid roligt att fynda på rea, även om det ibland blir vid fel årstid som nu, inte precis så man vill ha shorts eller klänning på sig när frosten kommit ute ;)

Fast det är väl då det blir som billigast, när det är fel säsong :)


Köpte även en BOOM-pläd, svart med lurvig baksida idag, supergosig!

Ska snarast inhandla en till så sambon o jag slipper 'bråka' om vem som ska ha den :)

Av Linn - 20 oktober 2011 03:26


Äntligen har vi beställt en soffa till vardagsrummet!


Inte det lättaste att hitta en modell som dels passar in i vårt avlånga och svårmöblerade tv-rum, och som dels ska passa en väldigt lång och en väldigt kort människa. Båda ska ju kunna sitta bekvämt!  Sedan ska ju priset passa plånboken också :-)


Det blev den här, "Street" från Möbel Mästarna (Gullängets möbler).


 

Längtar tills den kommer!

Vi beställde två nack-kuddar också, som man kan flytta runt som man vill.

Längtar efter att få piffa till den med fina kuddar och filtar!


Vi funderar lite över soffbord, och har kommit fram till att vi vill ha ett svart eller vitt, lutar lite mera åt vitt just nu, men då är frågan, runt eller fyrkantigt?

Hittade två fina på EM Möbler, som verkar bra i storlek, vad tror ni om dem?


Tycker det är svårt att bestämma sig, men kommer nog kännas jättebra när allt är klart! Det är en hel del som ska göras, vi ska beställa nya glasdörrar till kaminen och mura upp den sida som är öppen + måla hela kaminen så den blir mera enhetlig än den är just nu.


Sedan ska vi måla alla grå-grön-blå lister så att de blir vita, måla elemtet, eventuellt byta takskivorna mot nya, dra om el och lägga ett ljust laminatgolv över vårt utslitna och opraktiska trägolv (allt skräp o skit åker ner i springorna och det är inte så lätt att hålla det rent) och till sist sätta upp nya gips-skivor på väggarna och måla dem i en ljusgrå färg.


På bilden nedan ser du ungefär vad vi tänkt oss;

 

Ska bli så himla kul att få sätta tänderna i detta, jag har väntat i flera år! :)

Har köpt en stor tavla som går i vitt, grått, svart som ska sitta ovanför soffan,

tycker den är superfin!


 

Jag surfar runt, bläddrar i kataloger och håller ögonen öppna på stan i min jakt på lampor, kuddar och annat piff som kan tänkas passa :)


En sak som bekymrat mig länge var att jag inte visste vad vi skulle hitta för möbel (helst ett skåp eller en byrå) att ställa till vänster om kaminen för att kunna få in lite förvaring i tv-rummet, till dvdfilmer, tidningar, laptop'arna när de inte används och sån't där som man vill ha nära till hands men inte framme.


Jag har gått igenom både vår egen och  mammas gömma med möbler som inte används, spanat blocket och loppisar, kollat nätet och kataloger men njaa, har de inte varit för höga så har de varit för breda och det har varit det ena felet efter det andra tills jag städade badrummet igår och kom på att.. här står den ju!


En sån där vanlig furu-skänk från Jysk med två dörrar och 4 lådor, 

ser inte mycket ut för världen där den står och jag kan ju lova att jag tänkt både en och två gånger att den där åker nog ut på tippen när vi ska renovera badrummet, men jag drog fram tumstocken och mäta, mäta och tänka sig!

Den passar perfekt!


Så med lite färg, nya knoppar och så, så har vi nog hittat billigast tänkbara lösning till förvaring i tv-rummet, med rätt höjd och bredd! Lite oväntat att den stod i badrummet hela tiden och väntade.. frågan är nu bara vad jag ska göra av allt som den förvarar i badrummet ;)  Men det har säkert IKEA ett bra svar på! :)


Av Linn - 14 oktober 2011 02:49


Fullmånen lyser ute, och jag kan inte sova.

Jag är rätt van att sömnen blir lidande då jag har problem med värk till o från,

och det är lika irriterande och stressande varenda gång.

Nån natt här o där går väl bra, då kan man ju kanske härda ut, men när det börjar bli ett par nätter - en vecka i rad, då är det inte så kul längre.


Man VET att man måste sova, och man är jättetrött, men det går inte.

Och så blir man stressad för att man vet hur trött man kommer att vara. Till slut ligger man bara och kikar på klockan och tänker "om si och så många timmar måste jag stiga upp, jag måste somna NU för att hinna sova".

Och till sist somnar man, sover lite oroligt och vaknar till sist för att känna sig som ett urvridet lakan. Med sirap i hjärnan..


Nåväl, vi ska väl hoppas att jag lyckas somna om en stund! :)


Morgondagen hade jag tänkt skulle se ut ungefär så här;

Skola, hämta ut traderapaket som kommit, Lunch med fin vän,

ev slinka ner på stan en snabbis, åka förbi Beijer och Byggmax för

att spana in laminatgolv, handla mat, åka till Djurmagazinet o köpa

hundmat, blinkhalsband och en graverad namnbricka.


Om orken räcker till så borde jag också ta en sväng förbi gymmet och

så är det väl obligatoriskt med hundpromenad o stallpyssel.


Om jag hinner så hade jag tänkt rida ut på Lycka en sväng i skogen också,

vi var ut en sväng idag (utom sällskap) och i början var hon lite bökig, skulle slänga sig hemåt och var lite orolig, men sedan gick det fin-fint. Härliga häst!


Sedan blir det nog banne mig soffmys med Mange, katterna o hunden, god mat och kanske lite godis ;)



Av Linn - 5 oktober 2011 23:58


Har varit lite hängig och haft värk efter senaste Hinni-kursen i Mädan, då det inte var så bra väder då, regn och rusk, så träningen har fått stå undan lite tyvärr.


Men i går lyckades jag iallafall ta mig iväg på ett Afro Power dance pass, och jag tycker det är så jäkla kul! Är så stel i höfterna men tycker det är superskoj ändå, och det känns verkligen att man arbetar med hela kroppen, brukar till o med ha träningsvärk under fötterna ibland, vilket inte är så konstigt eftersom man dansar barfota och foten jobbar på ett helt annat sätt då, mot för om man har skor på.


Idag har jag varit på ett aqua-pass (vattengympa med andra ord), var en annan ledare än Helen som brukar ha onsdagspasset, och det här passet var lite jobbigare fakiskt, tur det var bra musik så man klarade av att ta i trots det var jobbigt. Gillar när det är en bra blandning, allt från Metallica till pop liksom :-)


Imorgon har jag inte riktigt bestämt om det blir en lugn runda på gymmet, eller om det blir en vilodag, beror på hur kroppen känns imorgon.

På fredag blir det ett PT-pass med min superbra PT Stefan, ska bli kul :)


Imorgon har jag tänkt städa, plugga, ta en skön hundpromenad i skogen och om orken räcker till så hade jag tänkt ta en liten ridtur eller iaf aktivera någon av hästarna. Får se vad det blir :-)


Nu ska jag göra som min kloka hund har gjort, gå o lägga mig! :)


Presentation


Glad tjej som skriver om livet på landet, husfix,
islandshästar, mat och livet i allmänhet,eller synnerhet.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards