Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Soffan beställd!

Av Linn - 20 oktober 2011 03:26


Äntligen har vi beställt en soffa till vardagsrummet!


Inte det lättaste att hitta en modell som dels passar in i vårt avlånga och svårmöblerade tv-rum, och som dels ska passa en väldigt lång och en väldigt kort människa. Båda ska ju kunna sitta bekvämt!  Sedan ska ju priset passa plånboken också :-)


Det blev den här, "Street" från Möbel Mästarna (Gullängets möbler).


 

Längtar tills den kommer!

Vi beställde två nack-kuddar också, som man kan flytta runt som man vill.

Längtar efter att få piffa till den med fina kuddar och filtar!


Vi funderar lite över soffbord, och har kommit fram till att vi vill ha ett svart eller vitt, lutar lite mera åt vitt just nu, men då är frågan, runt eller fyrkantigt?

Hittade två fina på EM Möbler, som verkar bra i storlek, vad tror ni om dem?


Tycker det är svårt att bestämma sig, men kommer nog kännas jättebra när allt är klart! Det är en hel del som ska göras, vi ska beställa nya glasdörrar till kaminen och mura upp den sida som är öppen + måla hela kaminen så den blir mera enhetlig än den är just nu.


Sedan ska vi måla alla grå-grön-blå lister så att de blir vita, måla elemtet, eventuellt byta takskivorna mot nya, dra om el och lägga ett ljust laminatgolv över vårt utslitna och opraktiska trägolv (allt skräp o skit åker ner i springorna och det är inte så lätt att hålla det rent) och till sist sätta upp nya gips-skivor på väggarna och måla dem i en ljusgrå färg.


På bilden nedan ser du ungefär vad vi tänkt oss;

 

Ska bli så himla kul att få sätta tänderna i detta, jag har väntat i flera år! :)

Har köpt en stor tavla som går i vitt, grått, svart som ska sitta ovanför soffan,

tycker den är superfin!


 

Jag surfar runt, bläddrar i kataloger och håller ögonen öppna på stan i min jakt på lampor, kuddar och annat piff som kan tänkas passa :)


En sak som bekymrat mig länge var att jag inte visste vad vi skulle hitta för möbel (helst ett skåp eller en byrå) att ställa till vänster om kaminen för att kunna få in lite förvaring i tv-rummet, till dvdfilmer, tidningar, laptop'arna när de inte används och sån't där som man vill ha nära till hands men inte framme.


Jag har gått igenom både vår egen och  mammas gömma med möbler som inte används, spanat blocket och loppisar, kollat nätet och kataloger men njaa, har de inte varit för höga så har de varit för breda och det har varit det ena felet efter det andra tills jag städade badrummet igår och kom på att.. här står den ju!


En sån där vanlig furu-skänk från Jysk med två dörrar och 4 lådor, 

ser inte mycket ut för världen där den står och jag kan ju lova att jag tänkt både en och två gånger att den där åker nog ut på tippen när vi ska renovera badrummet, men jag drog fram tumstocken och mäta, mäta och tänka sig!

Den passar perfekt!


Så med lite färg, nya knoppar och så, så har vi nog hittat billigast tänkbara lösning till förvaring i tv-rummet, med rätt höjd och bredd! Lite oväntat att den stod i badrummet hela tiden och väntade.. frågan är nu bara vad jag ska göra av allt som den förvarar i badrummet ;)  Men det har säkert IKEA ett bra svar på! :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 6 januari 2013 18:49

  Den här soppan har vi fått till lunch på ridkurserna i Mädan, och den har varit så mättande och god när man kommit in i värmen efter ett svettigt ridpass ute i kylan. Provade att göra den själv för första gången idag, och det blev en hit! Kommer ...

Av Linn - 18 december 2012 10:47


  Kyckling-taco lasagne   Stek: 500 g strimlad kycklingfilé 1 påse tacokrydda (ta ev lite mer om det behövs) 1 dl vatten ca 2 msk smör till stekning   Rör ihop: 400 g krossade tomater 2 dl mjölk 2 dl creme fraiche 1 gul hac...

Av Linn - 12 december 2012 03:09

Provar att blogga från mobilen, hoppas det fungerar! :-) Hittade detta recept på bloggen "En smak av Karin" och den enda ändring jag gjort är kryddningen och att byta ut hennes blandfärs till älgfärs av den enkla anledningen att min sambo jagar o...

Av Linn - 18 oktober 2012 02:31


  Älskade lilla Lycka. Du har lärt mig så mycket. Vi har gjort fel ibland, gjort om och gjort rätt. Fortfarande är vi bara i början av allt vi ska lära oss tillsammans. Du lär mig, jag lär dig, tillsammans lär vi oss. Tillsammans. Det finns...

Av Linn - 18 oktober 2012 01:55


  Jag försöker att bli duktigare på att variera middagsmaten, idag blev det en fiskgryta med saffran, sambal oelek och lime. Ovanlig och god! Åt den tillsamans med ris o sallad.       Fiskgryta med saffran, sambal oelek och lime   Smö...

Presentation


Glad tjej som skriver om livet på landet, husfix,
islandshästar, mat och livet i allmänhet,eller synnerhet.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards