Alla inlägg under oktober 2009

Av Linn - 20 oktober 2009 00:23


Natten till idag har varit jättejobbig, jag har inte sovit många minuter för ansiktet och huvudet har värkt så att jag till slut bara ville gråta, eller kräkas, eller kanske båda. Lyckades dock hålla inne tårarna och sov några timmar mitt på dagen, och därefter släppte värken lite grann. Den här Trigeminusneuralgin är så  otroligt jobbig att dras med!

Vissa stunder känns det verkligen som att jag ska gå sönder :-(


Jag tänker att det kan vara klokt att skriva lite om hur och när mina värkskov kommer här på bloggen, så kanske jag till slut ser någon typ av mönster, eller vad det är som kanske utlöser det i 'onödan' så att säga,

jag förstår ju att nerv-relaterad smärta kan man inte styra när man vill att den ska komma och inte,

men om jag kommer på något som är 'onödigt' att utsätta sig för som utlöser värken så blir jag ju lite gladare såklart.


I vilket fall så släppte alltså värken så pass att jag kom upp ur sängen, så jag bestämde mig för att dammsuga lite och ge mig i kast med lite tvätt, vår tvättstuga är verkligen inte kul att vistas i, längtar tills vi kan fixa i ordning den så att det blir mysigare där, så kanske det känns mera uthärdligt att tvätta och dona. :-)


Magnus har ordnat maten ikväll, det blev potatis (från eget land), köttfärslimpa (av Magnus skjuten älg) och kantarellsås (med kantareller som vi fått av goda vänner) och tomatsallad (från vår altan), gud så gott det var!

Ska ta o lägga ut receptet senare, superenkelt är det, även om vi ofta höftar lite med maten o sällan följer recpet.


Till efterrätt (ja, man måste ju få lyxa ibland även på en vardag) så blev det  kladdkaka med lite bitar av vit choklad i och grädde, till det en stor kopp te. Mys så här på måndagskvällen!


Magnus har varit på vårdcentralen, röntgen och hos sjukgymnasten idag.

Han var på VC för att han har haft en lång stålflisa i ett finger i flera år, som han vill ta bort eftersom den irriterar ena leden i fingret och han blir svullen emellanåt, så han fick åka direkt upp på sjukhuset's drop-in röntgen och röntga handen. Sjukgymnasten frågade om han var Hockeyspelare

-'nej hurså?'

'Din axel är helt vriden och ihoptryckt som de brukar bli av en våldsam hockeytackling, du kommer aldrig mer bli rak i axlarna men jag kan hjälpa dig få bort värken och bli något rakare iallafall'.


Han hade även fått en inflamation vid revbenen som följd av den skadade axeln, så nu ska han få komma till sjukgymnaste 3 gånger i veckan till en början för att få ordning på kroppen.


Nu ska jag hoppa i säng, somnade till en stund på soffan efter att vi tagit in hästarna ikväll och vaknade för ett tag sen, så jag hoppas jag kan somna nu.



Av Linn - 17 oktober 2009 21:31


Nu har vi kommit hem från matcompaniet, och vilken GOD middag det blev! :-)

Vi tänkte bara ta nåt enkelt, typ en kebabtallrik eller så, men Magnus blev så frestad när de kom med 'helgmeny pärmen' att han ville ta lite finare mat, och jag var inte sen att haka på.


Vi velade mellan en meny med någon slags crostini till förrätt, älgfilé med barbequepotatis, smörstekta kantareller, kantarellsås och chokladtårta med grädde till efterrätt och den meny som vi till slut valde,

bruschetta på lantbröd m grillad fetaost o tomat som förrätt, Fläskfilé med brieostsås, bordeauxsås, knaperstekt bacon och potatisgratäng som huvudrätt och så vaniljglass o varma björnbär som efterrätt.


Åh så gott det var! När vi slank in på konsum för att handla mjölk o lite andra nödvändigheter efteråt så kändes det som magarna var sprickfärdiga :-)


Vi tog in hästarna direkt när vi kom hem, borstade och gosade lite med dem.

Nu ska jag bara snabbkika lite på blocket o facebook innan jag tar Sotis med till soffan och gör Magnus och kattongen (som egentligen heter Sigurd/sigge, men kallas för kattongen eller Kat(t)arina...) sällskap.

Det blir lite mys framför någon film med tända ljus en stund innan det är dax att krypa i säng,

imorgon tänkte jag försöka orka mig upp på hästryggen en stund om jag inte har för mkt värk.

Magnus ska ut o jaga älg också, så det blir tidig morgon för honom.



Av Linn - 17 oktober 2009 16:44


...är det ute idag! Hade varit perfekt för en ridtur i skogen, men det har jag inte hunnit med än.

Vi har städat inne och krattat löv ute. Mamma var hit och så följdes vi för att hämta hem hennes kattunge Pelle.

Ska bli så roligt att få följa den lilla sötnosen!

Det gick jättebra att köra hem honom i sin lilla resebur trots att han aldrig åkt bil innan.


När jag pratade med mamma i telefonen så hade han varit runt o undersökt huset och nu låg han i hennes

knä i soffan och kurrade. :-)

Vi får väl se vad den 19-åriga kattgubben säger om att det kommer en liten kattpojke till 'hans' hus..


Nu ska jag skynda mig och dra på lite mascara och sen ska vi iväg och äta middag på Matcompaniet,

det ska bli så mysigt! Det känns verkligen härligt att äta där, oavsett om man äter en kebabrulle i vardagskläder

eller finare mat i lite mer uppklädd stil, så känns man lika välkommen och det är så bra service, alltid fint upplagd mat och stooor salladsbuffé.


Men nu gäller det att skynda lite om vi ska hinna innan värst helgrusningen, så vi får något bord!



Av Linn - 17 oktober 2009 00:18

Så, här är mitt första blogginlägg.

Jag tänker ofta att det kan vara bra att få skriva av sig lite om det

som kommer i min väg och i mina tankar, men jag har inte kommit till skott förrän nu.


Jag hoppas det här kommer bli en trevlig blogg som några kanske vill följa regelbundet :-)


På återseende!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Glad tjej som skriver om livet på landet, husfix,
islandshästar, mat och livet i allmänhet,eller synnerhet.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards